Jag måste, jag måste, jag måste...

..... åka till Horsham snart. Jag har under de senaste dagarna, som varit hektiska, börjat längta till England. De flesta av er vet att jag bodde där under några år. Det är snart tio år sedan jag flyttade hem och jag har inte varit där på nio år, fy och skam!! Eftersom att jag längtar och drömmer så mycket har jag sökt reda på lite bilder som jag tänkte dela med mig!



Vi börjar såklart med en liten pubrunda. De första två bilderna är på samma pub, The Green Dragon. Vårt stammishak där vi både höll till på kvällarna och på dagarna. På kvällarna var det Party, party och dagtid var det  tea-time på schemat. The Green dragon är även anledningen till att jag alltid säger fel namn till en viss restaurang i stan. Jag blandar fortfarande ihop namnen efter tio år , så restaurangen heter för mig The green-golden -eller-nått-dragon. De två bilderna till höger är två pubar som jag jobbade på. Den första vita byggnaden är Ye olde kings head hotel, där jobbade jag i ett år, främst i fiket men även i restaurangen och i baren. Denna pub var mer mina föräldrars stammishak än mitt, men den gjorde så jag hade råd att hålla till på de andra pubarna :) Den sista bilden är The Lynds cross där jobbade jag och diskade under sista året på gymnasiet, där kan man köpa världens godaste räkbaguette som självklart serveras med salt och vinäger chips. Mums!

Horsham, staden som vi bodde i är ungefär som Piteå stor och ligger cirka en 45 minuters restid från centrala London. Den har i jämförelse med Piteås fyra pubar, tjugoåtta stycken, det ni! och det bästa av allt nära till supershopping i Brighton och London. Hur som helst så är inte denna stad känd för så mycket, förutom att lilla jag och Eric Clapton har bott där förstås,  men de har även världens fulaste fontän, den ska likna ett ägg som åker upp och ner och ur detta rinner det en massa vatten.....



Home sweet home, 57 Curzon Avenue, Horsham, West Sussex



Det lilla fönstret ovanför ytterdörren var mitt rum.

Jag måste dit under 2009, någon som vill följa med?

Tack och hej.


Kommentarer
Postat av: Bea

England är bra!!! Jag hakar på om jag bara hinner för allt annat jag ska göra.

2009-02-17 @ 20:38:50
URL: http://mittlivminafunderingar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Michael Cain har också bott i Horsham - eller i alla falla spelat teater där. Det var där han liksom "slog igenom". Jag följer också by the way!

2009-02-18 @ 14:43:51
Postat av: Maria

Brighton har jag supershoppat i :)

2009-02-18 @ 19:52:54
URL: http://oppabergasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0