Vilken dag!!

Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag för det är en riktig otursdag :)

06.00 ringde klockan och ovanligt pigg steg jag upp, ej anande om vad som komma skall :) JAg åkte till jobbet. Väl framme skulle jag låsa bilen men se det gick inte. Mitt superduper vrålåk, en golf, årsmodell 94, med estetisk utvalda rostfläckar ville inte samma sak som jag. Den hade stått inne i värmen hela natten så inget var fruset. Det som hade hänt var, enligt mina elever och kollegor vid fordonsprogrammet, att det hade blivit någon typ av kortslutning i mitt larm. Bilen gick inte att låsa, men öppnade jag dörren så gick larmet trots att den var olåst..... Detta är provisoriskt fixat och larmet ska åtgärdas.

Jag har dock haft en bra dag på jobbet, då jag kom hem runt 16.30 kände jag mig pigg och planerade att röja i läggan, gå en långprommis med hunden och göra lite andra saker som jag inte hunnit under veckan. Jag skulle bara gå ut med chappe en kortpromenad först innan jag började. Jag låste mig själv ute!!!! Snälla J skjutsade mig till Rosvik där jag kunde hämta min extranyckel, väl hemma var klockan för mycket för att jag skulle orka göra någonting vettigt överhuvudtaget....

To do list: Lämna en extranyckel till någon som bor i stan!!!

Tack och hej


Kommentarer
Postat av: Anna

låter som en bra idé!! här kan vi bara låsa ut varann, eller som A... slarva bort nyckeln. Ligger väl i nån snödriva nånstans. ha d gött!

2009-02-18 @ 23:44:21
URL: http://flitigalisa.blogg.se/
Postat av: T

Men lilla vännen det låter ju som en riktigt usel dag. Du kan ha en nyckel hos mig om du vill, kan underlätta om jag ska gå ut med Chappe. Fast jag bor ju inte i stan förståss.

Hur många pengar går låsfixet på då...? Sugit värre



Kram T

2009-02-19 @ 10:27:58
URL: http://theressorvag.blogg.se/
Postat av: jennie w

Du hade verkligen behövt lite bullar i dag, stackars dig.

Kram

2009-02-19 @ 20:40:26
URL: http://jewi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0