Bokcirkel, jordens undergång och en gnutta hund.

Jag är medlem i en bokcirkel. Vi är åtta lärare som träffas var sjätte vecka och surrar om en bok vi läst. Imorgon var det sagt att vi skulle vara hos mig. Egentligen var träffen E i västerbotten men blev ändrad till att vara hos mig. För alla er coopare så kan jag säga att det är E.L från SPAL jag pratar om. Hur som helst så är bokträffen imorgon inställd. Anledningen är att ingen av oss åtta lärare har gjort läxan, det vill säga att läsa boken. Det sägs ju att ungdomar inte gör som du säger utan som du gör, vilket gör att det är vårt fel att de inte gör läxorna...


Alltså kan vi komma fram till att hela vår framtid hänger på att vi fullföljer denna bokcirkel.  Ironisk nog handlar boken vi skulle ha läst om just jordens undergång.


Boken heter Goda omen och är skriven av Terry Pratchett och Neil Gaiman.  Adlibris beskriver handlingen i boken så här:


Mänskligheten har elva år på sig.
Antikrist är född och Himmel och Helvete förbereder sig på Den sista och slutliga striden. Den som ingår i Den stora planen.
Apokalypsens fyra mc-åkare (Hells Angels, fast på riktigt) är på väg, liksom menige häxjägare Pulsifer och häxan (nåja) Anatema Manick, professionell ättling till sierskan Agnes Nutter som visste precis hur allting skulle gå till, fast inte alldeles exakt.
Nu är det slut! Världen går under!
Men vänta.
Crowley och Aziraphale vill ha ett ord med i laget. Har man levt på jorden som demon och ängel i sextusen år, kan det hända att man börjar ta till sig beteenden som nästan liknar de mänskliga.
Än är det inte över.
Och vem är Ond och vem är God - egentligen?

Pratchetts halsbrytande satir blandad med Gaimans mörka, magiska stil i en absurd berättelse om Harmagedon och vad som händer om Antikrist uppfostras till människa.


Jag har inte läst ut den ännu men jag tycker den verkar väldigt bra. Betyg kommer senare. Jag kanske inte gör läxorna ordentligt, men betyg, det är jag banne mig proffs på :)



Till sist vill jag tacka J för tiipset för hur man kan öva Chappe på att stå fint. Det fungerar mycket bra. Jag använde klickern och Chappeboy var grymt taggad. Thank you J

Tack och hej


Kommentarer
Postat av: J.

Just glad I could help !! Du har ju gjort allt jobb själv så !! Kram.

2009-01-20 @ 21:35:08
URL: http://jcarpediem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0