Bok Tok!!

Jag är en liten slukare, inte bara av snarra och choklad, utan även av litteratur. I love it!  Det senaste året har jag inte haft så mycket tid till att läsa men så blev jag erbjuden att vara med i en bokcirkel och själklart tog jag chansen att vara med i detta. Vi är åtta boktokar som träffas var sjätte vecka och diskuterar en bok vi läst. Det är så kul, jag rekomenderar alla detta. Jag anser att jag har inte läst en bok ordentligt innan jag har fått diskutera och analyserat den med andra. Vi analyserar dock inte så mycket, men roligt har vi! Mycket gott fika och skratt och däremellan hinns det med lite litteratursnack!

Igår hade vi en träff. Vi var hos en kvinna som heter Monika som bjöd på kaffe, te och chokladbollar. Chokladbollarna var en succe!!! Till igår skulle vi läst en bok som heter Att tro på Mr Pip, en ganska kort bok men oj så tungläst. Den var 200 sidor varav de 150 första var en bland det tråkigaste jag någonsin läst! men de 50 sista var ganska bra så det artar sig. Jag lägger ut en bild på boken så ni vet vad ni ska inhandla om ni, under någon period, får sömnproblem :)



I slutet av varje träff beslutar vi även vad vi ska läsa till näst gång. Denna gång bestämde vi att det blir

Och fjättra Lilith i kedjor, Det är en deckare/thriller. Jag har höga förhoppningar, denna bok tror jag på. Den är beställd och jag längtar tills den dimper ner i brevlådan.

Vi ska skapa en blogg för vår bokklubb där vi ska skriva om de böcker vi läser, spännande va! Vänta ni bara så ska ni få ordentligt med boktips. Jag funderar förresten på att ta mig igenom hela Raja-serien, hmm ingen högklassig litteratur precis men det skulle varit roligt att ha läst alla 40 böckerna.

Read on!
Fia


Kommentarer
Postat av: Bea

Ska vi ha ett Raja-race? :) Jag har alla utom..nr4 och kanske att det var 28?

2009-03-27 @ 19:20:33
URL: http://mittlivminafunderingar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0