En liten uppdatering om julen.....

Jag snodde detta test från SvammelSofias blogg. Enjoy!!

Har du köpt en chokladkalender? Nope inte en enda....

Om ja, har du öppnat några luckor för tidigt?
Se fråga 1

Har du hunnit med att köpa alla julklappar?
Ja, började och avslutade inköpen idag den 23 december :)

Till vem är det svårast att köpa till?
Brorsans Anna

Dricker du alkoholfri glögg?
Japp, fast jag föredrar den spetsad:)

Har det hänt att du aldrig stressat inför julen?
Det var lite stressigt idag att hinna med att köpa alla julklappar eftersom hela världen var på stan, fast det var kul, jag träffade mycket kändisar.

Hur många stjärnor ger du till årets julkalender?
4 av 7 (väldigt genomtänkt svar)

Vilken är den bästa julkalendern genom tiderna?
Sune, I LOVE SUNE

Säg en person som du velat säga "God Jul" till men aldrig vågat/orkat eller kanske glömt?
Inte vad jag vet men jag kanske glömt :)

Vem är det som julpyntar hemma hos er?
Me, myself and I

Vem klär granen och vem bestämmer hur den skall se ut?
Se föregående fråga

Plastgran eller äkta?
Jag har plast just nu men äkta såklart så fort jag flyttar i hus.

Älskar du att få julklappar eller att ge bort?
Både och

Vill du fira julafton utomlands eller i vårt kära Sverige?
Jag skulle vilja pröva på att fira i t.ex Thailand, nån som vill följa...

Känner du någon julstämning nu?
Lite...

När kom din julstämning?
Idag.

När skall man sätta upp adventsljusstakar?
Första advent, plus/minus någon dag.

När julpyntar man?
Första advent, plus/minus någon dag

Skickar du julkort?
Nope, tänker på de stackars postisarna

Vilken senap till skinkan?
Stark och söt

Viktigaste på julbordet?
Löjrommen!!!!!!!!!!

Julmusik jag inte kan vara utan?
Frankie Boy (Sinatra) toppar listan idag (Tack S)

Världens bästa jullåt?
Vet inte

Julknäcke eller vörtbröd?
Vört

Vilket julgodis är viktigast? Gör du det själv?
Knäck, yes igår

Vilka traditioner har ni?
Det vanliga, mys med familjen

Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma?
Både och.

Till sist lite antingen/eller:

Pepparkakor - Lussebullar
Skumtomtar - Knäck
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorvar
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbenspjäll - Janssons frestelse
Paradis - Aladdin
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Rödbetssallad - Dopp i grytan
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Hemma - Borta (Thailand lockar....)
Julotta - Julnattsmässa (Tyvärr inget av det)

Kommentarer
Postat av: Anna

Gooood Juuuuuul!!!!!!

2008-12-23 @ 22:28:22
Postat av: Theres

God jul min vän! Tack för att du jobbar, blir nästan tårögd av att få vara ledig idag!

Kram Theres

2008-12-24 @ 10:43:29
URL: http://theressorvag.blogg.se/
Postat av: Maria

God Jul och stora Julkramar från oss & renarna!!

2008-12-24 @ 11:36:49
URL: http://oppabergasa.blogg.se/
Postat av: B

God fortsättning på er alla!

2008-12-28 @ 21:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0