SKRIKHUND!!!!


Idag har varit en bra dag, jobbet gick lysande. Jag steg upp tidigt för att hinna med en långprommis och en ordentlig frukost innan jobbet. Det är jobbigt då väckaren ringer men så skönt då jag väl gått den där rundan på en timme :)

Efter jobbet kidnappade jag min kära vän U för att han skulle komma och assistera skytt då jag skulle skotträna Chappe (läs SKRIKHUNDEN!!!!) Min lilla skit är duktig och väldigt HET!! då det gäller allt som har med jakt att göra. Träningen går ut på att han ska sitta tyst och vänta vid min sida efter att ett skott har avlossats, men icke! Han sitter duktigt stilla vid min sida men skriker som en stucken gris. Han vill söka fåglar. Fjärde försöker var han nästan tyst och eftersom jag vill avbryta då det går bra gjorde jag även det. Jag höll honom kopplad några minuter tills han verkade lugn och jag trodde att hetsen hade lagt sig och att han inte skulle sticka och söka fågel! OJ oj oj så fel jag hade. Klart han kom ihåg, SKRIKHUNDEN stack direkt ut i skogen och sökte, sökte och sökte. Jag tror aldrig jag sett honom arbeta så intensivt. Han är helt slutkörd nu!

Det är bra att han har denna ENORMA jaktlust men jag skulle vilja hitta hans AV/PÅ-knapp det skulle göra det hela lite enklare, men visst det vore värre om det var helt tvärt om, men men jag ska nog få bukt med detta men det lär krävas mycket arbete. Jag ska ta och ringa några gamla kursfröknar och höra om tips och råd. Fast jag har ju alltid mina kära och duktiga kompisar J, T, M och K.

What to do? What to do?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0